Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Logga ut
Svenska
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hem > Nyheter > Intel kommer att stödja hårdvarupåverkningsacceleration på datacenter Xe-GPU: er

Intel kommer att stödja hårdvarupåverkningsacceleration på datacenter Xe-GPU: er

  I ett blogginlägg om denna veckas FMX-grafikkonferens släppte Intel officiellt de officiella nyheterna om sitt kommande Xe GPU-hårdvarustrålningsspårningsstöd. Även om det är mycket kortfattat, räcker det med att bekräfta att Intel kommer att ge någon form av hårdvarubelysning. Spårningsacceleration - men täcker bara sin datacenter GPU. Den ursprungliga texten är väldigt kort: "Det är bra att dela med dig av Intel Xe Architecture Data Center Optimized Rendering Roadmap, däribland stöd för hårdvaruaccelerationsstöd för Intel Rendering Framework-familjen av API och bibliotek."

Intel avslöjade inte om support för ray tracking-hårdvaran kommer att visas i den första generationen datacenter Xe GPU, vilket innebär att det sannolikt kommer att visas i nästa generation. Intel anger inte uttryckligen betydelsen av hårdvaruacceleration, men eftersom den specifikt nämner "hårdvaruacceleration" snarare än "support", kan den faktiska hårdvaran som används för att testa raykasting förväntas, speciellt för datacenter-GPU: er. Sådana avancerade produkter.

Intels bloggpost påpekade att företaget kommer att använda "hel plattforms" -metoden för ray-spårning när man använder CPU och GPU för att slutföra uppgiften. Så medan GPU-enheten kommer att bli en viktig del av Intels ansträngningar för att förbättra sin prestanda för strålning, kommer företaget att försöka utnyttja traditionella processorer för framtida inspelning av strålning. Så det är ingen överraskning att se hur företaget ser ut att använda dessa (och andra nya processorteknologier) för att arbeta med CPU: n.