Hem > Nyheter > SK Hynix tillkännager 2020 Socialt värde (SV) resultat

SK Hynix tillkännager 2020 Socialt värde (SV) resultat

Seoul, Sydkorea, den 10 maj 2021, SK Hynix (eller "företaget", www.skhynix.com) tillkännagav sina prestationer att skapa socialt värde (SV) 2020. Sedan 2019 har SK-gruppens huvudsakliga dotterbolag Kvantifierade det sociala värdet som skapats under det föregående året från de tre aspekterna av "indirekta ekonomiska bidragsresultat", "Sociala förmåner för företagsledning" och "sociala bidragsresultat" och tillkännagavs till allmänheten.

SK Hynix uppgav att bolagets sociala mervärde på ovanstående tre områden förra året är följande: "Indirekta ekonomiska bidragsresultat" (inklusive beskattning, sysselsättning, utdelning mm) uppgick till 53737 biljoner vann. Socialt (Arbets / gemensam tillväxt) och miljöområden De "sociala fördelarna med företagsledning" uppgick till -596,9 miljarder kronor. De "sociala bidragsresultaten" inklusive donationer och sociala bidragsverksamhet uppgick till 110,6 miljarder kronor.


Tabell 1. Kvantifiering Resultat av SK Hynixs sociala värde från 2019 till 2020

Tack vare förbättringen av halvledarmarknadsförhållandena jämfört med förra året har det sociala värdet som skapats av indirekta ekonomiska bidrag uppnått en ökning med 32% (1,3143 trillion vann) jämfört med 2019. Men på grund av miljöfaktorer som Växthusgasutsläpp, det sociala värdet som skapats av de sociala fördelarna med företagsverksamheten minskade med 11% från år till år (57,1 miljarder vann). Samtidigt har det sociala värdet som skapats av de sociala avgifterna ökat med 41,3 miljarder vunnet, vilket främst beror på det starka stödet från SK Hynix till samhället i kampen mot den nya kronepidemin.

SKURIX, SK Hynix, sade specifikt till varje aspekt att företagets indirekta bidrag till ekonomin har uppnått anmärkningsvärda resultat när det gäller beskattning, sysselsättning och utdelning. För det första har bolagets skattrelaterade resultat förbättrats avsevärt, en ökning på 211% jämfört med föregående år. Dessutom har SK Hynix nått kvoten sysselsättningsgraden för funktionshindrade personer 2020 (kvoten sysselsättningsgraden för funktionshindrade personer i privata företag med mer än 50 anställda är 3,1%), och har uppnått anmärkningsvärda resultat i att anställa missgynnade grupper. När det gäller utdelningar ökade det sociala värdet som realiserat av bolaget också med 17% jämfört med föregående år. SK Hynix förväntar sig att som industrin och marknadsförhållandena förbättras betydligt i år kommer bolagets indirekta ekonomiska bidrag att fortsätta växa.

Den negativa kostnaden för de sociala fördelarna med affärsverksamhet inom miljöskyddsområdet var 944,8 miljarder, en ökning med 127,2 miljarder kronor från 2019. Detta beror på halvledarindustrins särdrag, eftersom halvledarframställningsprocessen förbrukar mycket vattenkraft Resurser och avger växthusgaser. Den ansvariga för SK Hynix sade: "SK Hynix har framgångsrikt minskat växthusgasutsläpp per produktionsenhet genom resursåtervinning och andra ansträngningar. Trots detta har bolagets övergripande växthusgasutsläpp visat en uppåtgående trend. LUX uttrycker sina mest uppriktiga ursäkter till alla intressenter. Företaget kommer att fortsätta att investera i utvecklingen av grön miljöteknik för att minska miljöpåverkan, och samtidigt göra allt för att minska det totala beloppet av växthusgasutsläpp. "

Trots detta ökade det sociala värdet som skapats av SK Hynix på det sociala området med 21% jämfört med 322,4 miljarder kronor, medan det sociala värdet i produkt- / servicefältet ökade med 116% från år till år till 25,5 miljarder vann; Detta resultat kompenseras delvis av detta. Den negativa effekten som orsakas av miljöområdet. För att öka andelen lokalisering av halvledarmaterial, delar och utrustning, SK Hynix implementerade "Technology Innovation Enterprise Project" och drivet "analys- och mätstödscenter" för att stärka sitt stöd till partnerföretag. Dessutom har SK Hynix också ökat tillförseln av lågkraftprodukter, inklusive solid-state-hårddiskar som kan avsevärt minska koldioxidutsläppen.

SK Hynixs sociala bidrag uppnådde en ökning på 60% till 110,6 miljarder år till år. Under det gångna året har SK Hynix gjort oupphörliga ansträngningar och gjort utmärkta bidrag till kampen mot den nya kronepidemin. Till exempel visar SK Hynix aktivt företagets starka stöd för medicinsk personal och ger smarta enheter för distansutbildning till barn från låginkomstfamiljer för att bygga ett socialt säkerhetsnät.

I framtiden planerar SK Hynix att genomföra "Social Value 2030" färdplanen genom att integrera hela företagets befogenhet. Planen meddelades i januari i år och är en medellång och lång sikt som företaget formulerats för att realisera socialt värde. Genom genomförandet av denna plan är SK Hynix engagerad i att uppnå en rad viktiga mål, inklusive att uppnå koldioxidneutralitet, återuppliva halvledarekosystemet, bygga ett socialt säkerhetsnät och internalisera en företagskultur baserad på mångfald och inklusivitet.

I synnerhet, som det första företaget i halvledarminnesindustrin att ansluta sig till RE1001-initiativet, har SK Hynix visat positiva åtgärder genom olika ansträngningar som att minimera utsläpp av växthusgaser, minska avfallsutsläppen och förbättra vattenåtervinningen under halvledarframställningsprocessen. En stark önskan att förbättra miljön. Dessutom fortsätter SK Hynix sin tidigare plan för att ersätta befintliga mekaniska hårddiskar med solid-state-enheter och fortsätta att expandera tillämpningen av miljövänlig teknik.

1RE100: RE100-initiativet syftar till att locka fler globala ledande företag från alla samhällsskikt att delta och främja användningen av 100% förnybar energi för att möta deras elbehov. Initiativet inleddes av den brittiska ideella multinationella organisationen "Klimatgruppen" 2014. Hittills har 263 företag runt om i världen gått med i RE100-initiativet. Re100 förespråkar att företag som går med på sitt initiativ kommer att ha förnybara energikällor för alla sina elbehov 2050.

SK Hynix Sustainability Management vice president Kim Yoon-Wook sa: "SK Hynix har ökat objektiviteten och tillförlitligheten av prestationskvantifiering genom att förklara företagets sociala värde i tre år i följd. Vi kommer att stärka ESG-hanteringen samtidigt som vi utökar omfattningen av socialvärdesskapande och utforskar flera sätt att bidra till mänskligheten och samhället. "

Baserat på "Double Bottom Line (DBL)" affärsfilosofi för att driva ekonomiskt värde (EV) och socialt värde samtidigt, kommer SK Group att kvantifiera och meddela det sociala värdet som skapats under föregående år från 2019.

Under de senaste tre åren har SK Group framgångsrikt erhållit meningsfulla kvantitativa resultat inom områden, inklusive produkter och tjänster, och har också gjort framsteg när det gäller att utöka omfattningen av de missgynnade grupper. SK-koncernens självbedömning av den sociala värdebaserade affärsmodellen (BM) har dock ännu inte nått en verkligt meningsfull nivå, och det har insett att det måste vidare investera mer för att minska det totala utsläppen av växthusgaser på en stor skala. nödvändighet.

Idag komponerar SK-koncernen en finansiell historia baserad på ESG-förvaltningen, och kommer noga att integrera de kvantitativa resultaten av det sociala värdet med sina dotterbolags affärsstrategier i framtiden. Samtidigt planerar koncernen också att tydligt avslöja sina mättegenskaper för växthusgasutsläpp och relaterade formler för att förbättra tillförlitligheten av mätresultaten av externa intressenter.

Den kvantitativa mätningen av ESG-resultat är också en global trend. Till exempel arbetar värdet Balancing Alliance (VBA) som initieras av SK Group, BASF, Novartis och andra kända utländska företag med International Financial Reporting Standards (IFRS) och World Economic Forum (World Economic Forum). WEF), Harvard Business School (HBS), etc. Samarbeta aktivt för att utöka deras inflytande. SK-koncernen kommer att ytterligare stärka samarbetet med relevanta organ och organisationer att ta ledningen för att skapa internationella standarder för kvantitativ mätning av socialt värde.