Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Logga ut
Svenska
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hem > Nyheter > Walmart förvärvar TV -tillverkare Vizio för 2,3 miljarder dollar

Walmart förvärvar TV -tillverkare Vizio för 2,3 miljarder dollar

Förra veckan bekräftade den amerikanska detaljhandelsledaren Walmart sina planer på att förvärva TV -tillverkaren Vizio, ett drag som kommer att hjälpa till att öka Walmarts reklamverksamhet.
När Wal-Mart tillkännagav sina imponerande ekonomiska resultat tillkännagav den också att det skulle förvärva Vizio för 11,50 USD per aktie i kontanter, med ett totalt transaktionsvärde på cirka 2,3 miljarder US-dollar.Walmart har varit en stor säljare av Vizio -TV -apparater, och förvärvet kommer att bli föremål för reglerande granskning.Efter att nyheten offentliggjordes stängde Vizios aktiekurs på $ 11,08 samma dag, en ökning på mer än 16%.
Vizio grundades i USA 2002 av Wang Wei, Laynie Newsome och Ken Lowe.Den använde aggressiva prissättningsstrategier för att främja TV-apparater med hög definition och blev det främsta varumärket på den amerikanska TV-marknaden fem år senare.2005 bytte Ruixuan Technology till investeringar i Vizion.Under 2017 gav Letv, som ursprungligen planerade att förvärva Vizio, äntligen upp affären på grund av ekonomiska problem.Under 2018 fick Vizio aktier från Hon Hai och Innolux, med ett investeringsbelopp på mer än 2 miljarder dollar.Det kommer att listas på New York Stock Exchange 2021.

Genom Vizio Platform Plus -verksamheten har Vizio mer än 500 annonsörspartners, och denna verksamhet skapar höga bruttovinst för företaget.Dessutom tillåter Vizios Smartcast Smart TV -system användare att prenumerera på strömmande plattformar som Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Apple TV+och hjälper annonsörer att nå kunder.Mer än 18 miljoner aktiva konton används och växer sedan 2018 cirka fyra gånger.
Även om Walmart äger sitt eget TV -märke Onn., Kommer förvärv av Vizio att hjälpa det att tävla med prisvärda smarta TV -apparater från Amazon, Roku och andra.Walmart samarbetade med videorannonsplattformen Innovid förra året för att placera personliga annonser på TV -apparater och har tidigare samarbetat med Roku för att starta shoppbara annonser för att låta kunder köpa Walmart -produkter direkt från TV: n.